2016. május 27., péntek

Warcraft, kedvcsináló (kicsit Spoileres) kritika.

Sziasztok megint! Nos gyerekek, habár tanulnom kéne, vannak dolgok, amik fontosabbak, már csak a hozzá fűzödő érzelmek miatt is, a Warcraft film.
Ez a bejegyzés SPOILEREKET tartalmazhat, vigyázz. Hogy milyen volt számomra a warcraft film?

SPOILER lehetséges innentől
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Előszócska:
Nos már sok ideje vártam a filmet és ezért történt, hogy a trailer előtt is megszereztem pár kamerás felvételt, és a megjelenő trailereket is mindig képkockaként néztem végig, mert egyszerűen 10 év várakozás után minden jelenet egy desszertnek felel meg. Bár az utóbbi 2-3 hétben már tartanom kellett magamat, mert már úgy éreztem túl sok mindent adott ki a Legendary a filmről. De nem bántam meg ezeket.

Felkészülésem:
Tudtam, hogy Durotannal az lesz ami és pár jelenetet ami más lett. És mivel sok filmet néztem úgy, hogy a warcraft vajon ilyen lesz, vagy milyen. Fel készültem arra is, hogy valami nem maradandó, kis film lesz. Legnagyobb félelmemet azonban az okozta, hogy mikor megrendeltem a jegyemet, láttam, hogy 120 perces a film. 2 óra mondom nem elég semmire, hisz a trailerekben annyi helyszín, karakter volt, történés, és ez eleve két film Horde+Alliance szál. Szóval féltem is eléggé, szerencsére a barátnőm, aki tudta már jó ideje mennyire ezen megy az agyam és már trailerekből idézgettem neki egyfolytában, segített nekem és így magabiztosan mentem a moziba. Sőt nagyon izgulva és eldöntöttem, bármi lesz én a karakterek minden jellemét, szavát inni fogom. A tájakat a képeket mindent megnézek, mert ez Warcraft, ez a világ, az a világ. Ezt, hogy moziban ülök meg kell élni a pillanatot. :D Mint mikor az ember kb. az első alkalomra készül ;)

Magyar vagy angol?
Itt még megjegyzem, hogy a filmet feliratosan néztem, mert a szinkronnál a zenéket meg mindent hajlamosak levinni. Angolul hallva és magyarul olvasva a neveket jót mosolyogtam. Mert lássuk be, ha mi Viharváradot hülyének is halljuk az angol anyanyelvűek akkor sem fognak tudni elvonatkoztatni a vihartól és a Széltől, ha angolul hallják.

Az indulás:
A film azonban hatalmas csalódás volt, pozitívan, az elején megijedtem, hogy tényleg gyorsan pörögnek az események, és akkor jött a stormwind zene és Goldshire és murloc. Megnyugtattak, hogy ez az a világ ami. :D Stormwindben megszólalta jól ismert harang és a végén is a kikötő zenéje, Warcraft 3 cinematic intro zenét sem felejtettek kicsit bepakolni Llane seregeinek indulásakor. Jól esett látni a Book of Medivhet is. Rengeteg szereplő volt, akiknek nevét ki se mondták, de az ember tudta, hogy ők azok, mint a klánvezérek.




Szereplők, sztori-szálak:
Khadgarra voltam személy szerint a legkíváncsibb és azt hittem, hogy Lothart fogom végül jobban követni, mert főbb szereplőnek szánták úgy tűnt, de végül nem is volt itt főszereplő, pont tökéletes. :D Sokan ezért érezték az egészet kuszának szerintem, mert ez nem egy sztori volt, hanem szinte több az egyben, DE ez okozta azt a gondot, hogy erre 2 óra tényleg nem elég..

Legjobb jelenetek: 
Amikor az orkok délről törnek előre, jól esett látni, a városokat felülről, mint egy térképet, Grand Hamlet-től Lakeshire-ig, az epic volt. Illetve a Blackrock Passnál, a jelenetnél tudtam kijelenteni, hogy az érzés warcraftos, és belegondolni, hogy hát ilyen Azeroth, ilyen erős Medivh. Rengeteg poén volt benne, de Garona a nemzésről és a polymorphok vitték a pálmát.

A negatívum:
Számomra hatalmas negatívum a világ megjelenítése, hogy 2 nap alatt bőven el lehet griffezni Dalaranba, hogy Black Morassba Westfalltól délre megyünk, vagy, hogy Kharazanhoz Khaz Modanon kersztül visz az út.. Durotan is még aznap visszajutott Black Morasbba, amikor még Elwynn Forestben járt. Ezidáig tudtuk, hogy a warcraft világa nagyobb, de ebben a filmben úgy tűnt, hogy hát nem nagyon. Szerencsére itt ezeket mind el tudtam engedni.


Warcraft hangulat:
A filmen érződött számomra, hogy warcraft bár én a warcraft 3-mal kezdtem és játszottam sokáig és az első híreknél is annak a cinematicjait néztem és wowét. Persze ki hitte volna, hogy közben ennyi idő még eltelik, 2. részre nem várok ennyit. ;) A hangulata warcraft volt. A helyek és a tájak WoWosak. A lore holllywoodi. A CGI meg a valóságnál is valóságosabb és warcraftosan meseszerű. :D

Bővített változat
Mivel manapság minden filmből van bővített változat, ezért meg kell jegyeznem, hogy itt is lesz, és az általam látott jelenetekből tudom, hogy olyan háttérszereplők is kapnak még szerepet, mint Grommash. Illetve vannak még jelenetek hellfire penninsualából. Hóban futkározó orkokról, sőt még kép is Azerothról és Draenorról, mint bolygó. Khadgaros beszélgetés hosszabban, Durotan és Blackhand beszélgetések stb. :) A hobbitnál majd egy óra volt a bővítés, bízok benne, hogy a fantasy tesó is hoz legalább annyit majd ;)

Végül: 
Én a barátaimmal és barátnőmmel a film után 1 órán kersztül csak a lore-ról és az estaer eggekről beszéltünk és rengeteg észrevételről. Ezt a filmet muszáj még figyelmesebben végig nézni. Eltekintve a zavaró dolgoktól, mert úgy néztem, én 10/10-re élveztem. Ha már leszek olyan hülye, hogy egy számomra fontos AJÁNDÉKot, legendát kritikus szemmel nézzek, akkor 8,5/10.

6 megjegyzés:

  1. Bőven van benne helyesírási hiba...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad volt, most reggel még átnéztem, köszi, hogy szóltál. :) Át kellett volna olvasni, ha kiadok valamit. :P

      Törlés
  2. nem tudom hogy értékelted 10/10re... ezekszerint nem vagy se Lore se Warcraft rajongó :)

    VálaszTörlés
  3. Nem értékeltem arra, én annyira élveztem. De ehhez hozzájárulnak a személyes dolgok és a hozzáállás. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon eggyet èrtek veled a lore törtènetèhez ez a 2 òra nagyon kevés de nálam a film akkor is 10/10 akárki akármit mond

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés